Ahilik kutlamaları için Ahi Yusuf Türbesi’ni ziyaret eden esnaf oda temsilcileri, Atatürk Anıtı’na çelenk sundu. Ahiliğin son merkezi olan Sobacılar Çarşısı’nda geleneksel pilav dağıtım törenine katıldı

Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği’nin (AESOB) ev sahipliğinde gerçekleşen, 22. Ahilik Haftası kutlamaları Kaleiçi’ndeki Ahi Yusuf Türbe ziyaretiyle başladı. Kutlamalar, Cumhuriyet Meydanı’ndaki Atatürk Anıtı çelenk sunmanın ardından Sobacılar Çarşısı’ndaki Ahi Meydanı’nda gerçekleştirilen tören ile devam etti. Törene AESOB Başkanı ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Yönetim Kurulu Üyesi Adlıhan Dere’nin yanı sıra, Vali Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek, MHP İl Başkanı Mustafa Aksoy, CHP İl Başkanı Ahmet Kumbul, oda ve dernek başkanları ile esnaf katıldı. Tören kapsamında 2018 yılı ahisi ödülünü alan 50 yıllık bakırcı ve kalaycı esnafı Abdullah Atik’e, Vali Münir Karaloğlu tarafından plaket takdim edilerek, kaftan giydirildi.

Antalya Vali Karaloğlu, esnafın toplumun bel kemiği olduğunu belirterek, “Esnafı mutlu ve dürüst olan bir milletin geleceği garanti altındadır. Esnaf şehrin de toplumun da aynasıdır. Esnafımızla beraberiz. Esnafımızın sorunlarını dinlemeye ve çözmeye devam edeceğiz. Tüm esnaf ve sanatkarlarımızın Ahilik Haftası’nı kutluyorum” dedi.

ANADOLU’NUN MÜHRÜ

Ahilik Teşkilatını, Anadolu’ya vurulan bir mühür olarak değerlendiren AESOB Başkanı ve TESK Yönetim Kurulu Üyesi Adlıhan Dere, “Selçuklulardan, Osmanlılara kadar bizi bugüne kadar getiren kurumların başında Ahi Teşkilatı gelir. Ahiler, toplumu birleştiren, kaynaştıran ve bir arada tutan çalışmalarda önemli görevler almıştır. Bu bakımdan sosyal, kültürel, siyasal, dini ve askeri işlevlere de sahip olan Ahilik Teşkilatı adeta Anadolu’ya vurulan bir mühürdür. Sabah saatlerinde, Kaleiçi’nde türbesini ziyaret ettiğimiz Ahi Yusuf da Anadolu’daki ahilerden biridir. Ahi Yusuf ile ilgili Mevlana Hazretleri’nin övgüyle bahsettiğini biliyoruz. İnsanlık dünyasının ihtiyaç duyduğu evrensel değerlere sahip olan ahiliğin temel özellikleri, insanoğlunun bütün kesimlerini içine alan ve onlara yol gösteren bir hayat ve üretim tarzıdır. Ecdadımız tarafından kurulan ahilik, medeniyet, kardeşlik, cömertlik, çalışma ve dayanışma değerleriyle yürütülmelidir. Bir toplumun ortak değerlerini korudukça birlik ve beraberliğini devam ettirdiğini tarih bize hep göstermiştir” şeklinde konuştu.

OMUZ OMUZA BÜYÜK TÜRKİYE

“Anadolu’nun gönül ve ruh ikliminde yeni Türkiye’nin inşası için tüm esnaf ve sanatkarlarımızla omuz omuza hareket ederek, büyük ve güçlü Türkiye’de yarınlara umutla bakıyoruz” diyen Başkan Dere, sözlerine şu şekilde devam etti:

“Ahilik zengine karşı değil, israfa ve tembelliğe karşıdır. Ahiliğin şartları olan elini, kapını ve sofranı açık tut ilkesiyle, kapalı şartları olan dilini, gözünü, belini bağlı tut anlayışı maddi yönü öne çıkan günümüzün insan ilişkileri ve sosyal hayatı ifade ediyor. Ahiliği yaşatmak, atalarımızın değerlerini yaşatmanın yanında, özümüzü korumamızı sağlayacaktır. AESOB olarak, Anadolu’da yaşayan Türk insanının birlik ve beraberliğin, refah düzenini sağlayacak ve halkın maddi, manevi ihtiyaçlarına cevap verecek tarzda örgütlenmeyle, esnafımızla sıkı sıkıya bir kardeşlik bağı kurmaya özen gösteriyoruz” ifadelerini kullandı.

TÜREL’DEN, ESNAFA MÜJDE

Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, törende yaptığı konuşmada, Sobacılar Çarşı esnafının Vakıflar Bölge Müdürlüğü ile yaşadığı kira sorununun ortadan kalktığını belirtti. Başkan Türel, konuşmasına 2014 yılı seçimlerinde verdiği sözü hatırlatarak, “2014 yılı seçim kampanyasında iddialı bir söz söylemiştim. Kent merkezindeki esnaf için, “O turist bu dükkana girecek” demiştim. Göreve gelir gelmez bu konuda çok önemli projeler gerçekleştirdik. Yaptığımız çalışmalarla kent merkezimizi cazibe alanına dönüştürdük. Sobacılar Çarşısı esnafımızın en merak ettiği konuyla ilgili olarak ise, Vakıfların kendi mevzuatları gereği kiraların düşürülmesi mümkün olmayınca, iş başa düştü dedik ve mülkiyetleri devralmaya karar verdik. Vakıflarla anlaşma prosedürünü yıllardır sürdürüyoruz. Ancak artık son noktaya geldik. Büyükşehir Meclisi’nde, Vakıflar ile mülkiyet takası yapılması hususundaki kararımızı aldık ve bugün Vakıflar Genel Müdürlüğü’ne, Sobacılar Çarşısı’ndaki mülkiyetlerin belediyemizce alınması ya da trampa yapılması konusundaki yazıyı yazıyoruz. Artık çok kısa bir sürede esnafımız burada ticaretiyle meşgul olabilecek. Şimdiden hayırlı olsun.  Antalya’nın bir kanayan yarasını, yılan hikayesini daha sona erdirmenin mutluluğu içerisindeyiz” sözlerine yer verdi. FATMA ARSLAN / ANTALYA GÜNDEM