Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Şubat ayı meclis toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya Valisi Hulusi Şahin, Kepez Belediye Başkanı ve Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Hakan Tütüncü, ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bahar, Antalya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çandır, ATSO Meclis Başkanı Ahmet Öztürk ve Ak Parti Antalya Milletvekili Mustafa Köse katılım sağladı.

84289Af5 8F3D 4534 A566 763Ec2Ca9255

Whatsapp Image 2024 02 23 At 18.28.43

Türkiye’yi turizmde dünyanın süper ligine çıkarma hedefinin olduğunu ifade eden Bakan Mehmet Nuri Ersoy, “Temel bir hedefle yola çıktık: Türkiye’yi turizmde dünyanın süper ligine yükseltmek ve oradaki yerini, daima yükselen bir grafikle, kalıcı hale getirmek” dedi.

HEDEF 60 MİLYAR DOLAR

ATSO meclis toplantısında 2024 hedefleri hakkında konuşan Bakan Mehmet Nuri Ersoy, “2024 yılı hedefimizi 60 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir olarak belirledik. Kişi başı gecelik harcamanın ise 106 dolara çıkmasını bekliyoruz. Bunu Antalya’nın çok önemli sivil toplum kuruluşu olan Ticaret ve Sanayi Odamızın üyeleriyle birlikte başaracağımıza inanıyoruz” şeklinde konuştu.

Antalya’nın hizmet noktasında kaybedecek zamanı olmadığını belirten Bakan Ersoy, “Antalya’nın hizmet anlamında kaybedecek zamanı yok. Antalya’nın dünyanın en önemli turizm şehirlerinin önüne geçmesini sağlayacak; akıllı kent ve turizm uygulamalarına, doğru şehir planlamasına, kent müzelerine, kütüphanelere, uluslararası kültür ve sanat camiasıyla entegre olmuş bir yönetim anlayışına ihtiyacı var” diye konuştu.

ANTALYA’DA ARKEOLOJİ ADIMI

Türk Arkeoloji Tarihinin Altın Çağı – Geleceğe Miras Projesi hakkında bilgi vererek Antalya Arkeoloji Müzesinde sona yaklaşıldığını söyleyen Bakan Mehmet Nuri Ersoy, “Arkeolojik çalışma sayısını, 720’ye yükselttik. Bu sayıyı 2024 yılında 750’ye, 2026’ya kadar da 800’e çıkarmayı planlıyoruz. Hedefimiz, son 60 yılda Türkiye'de arkeolojiyle ilgili yapılanlara eş değer işi, önümüzdeki 4 yılda tamamlamak. Antalya Arkeoloji Müzesi’nin yeniden yapımıyla ilgili proje çalışmalarına geçen haftadan itibaren başladık. Mimari proje ekibimiz şu anda çalışmalarını yürütüyor. İnşallah projelerin tamamlanmasıyla birlikte Antalya Arkeoloji Müzesi’ni en kısa sürede tamamlamayı arzuluyoruz. Bununla birlikte Kemer’e de bir Sualtı Arkeoloji Müzesi kazandıracağız” ifadelerini kullandı.

“TÜTÜNCÜ BAŞARDI”

Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü’nün büyükşehir belediye başkanlık adaylığı hakkında da değerlendirmede bulunan Bakan Ersoy, şu şekilde konuştu; “Hakan başkan Kepez Belediye Başkanlığı döneminde hem ilçesinde hem de Ankara’da uyumlu çalışarak çok önemli yatırımları ilçesine çekti. Antalya’nın hedeflerine ulaşması adına Hakan beyin, şehirde arzu edilen uyumu tesis edeceğine, gerekli koordinasyonu sağlayacağına yürekten inanıyorum. Çünkü Hakan Tütüncü bunu ilçesinde başardı. Şimdi gereken bu bakış açısını Antalya’nın tamamına yaymak.”

Whatsapp Image 2024 02 23 At 18.28.43 2

SEKTÖREL SORUNLAR

Antalya’da yaşanan sektör problemlerini aktaran Başkan Bahar, şu şekilde konuştu; “Kentimizi ziyaret eden yabancı sayısı Türkiye ortalamasının üzerinde artmasına rağmen otellerimizin doluluk oranları için, günübirlik konut kiralamaları nedeniyle aynı memnuniyeti yaşayamadık. Türkiye’ye tatil için gelen bir turist ortalama 950 dolar harcarken, sağlık turizmi için gelen hasta 1.600 dolar harcıyor ki; biz bunu oldukça düşük buluyor ve nasıl rakamı daha yukarı çekebiliriz konusunda çalışmalar yapıyoruz. En önemli sorunumuz trafik. Antalya’mızda trafiğin yüzde 40’ını turizm, yüzde 30’unun tarım ve yüzde 30’unu da genel hizmetler ve mesleki ulaşım oluşturmaktadır. İlçeler arası otoban ve raylı sistem yatırımları olmaz ise şehrin kitleneceği açık bir şekilde görülmektedir. Biz de bunu buradan, bir kere daha ifade ediyoruz. Acenteler turistini, etçi etini, fırıncı ekmeğini, otel personelini görev yerine vaktinde ulaştıramamaktadır. Turist toplam tatil süresinin, oteline gidiş ve geliş olmak üzere ortalama 8 saatini trafikte geçirmektedir.”

Whatsapp Image 2024 02 23 At 18.28.43 3

BAKANDAN DESTEK TALEBİ

Antalya’da kanayan yara haline gelen hızlı tren projesi konusunda başlatılan kampanya için Bakan Ersoy’dan destek isteyen Başkan Bahar,

“Karayolu ve demiryolu ile şehrimizin lojistik ağlara bağlantısı, havayolu kabiliyetimiz ile kıyaslandığında çok geri sıralardadır. 2028 yılı için planlanan hızlı tren projesi, müstesna bir şehir olan Antalya’mızın en doğal hakkıdır. Bakanım buradan bir bilgi vereyim, çok yakında bu projenin öne alınması için bir imza kampanyası başlatıyoruz. Desteğinizi de bekliyoruz” dedi.

Başkan Bahar, sözlerini şu şekilde sürdürdü;

“31 Mart seçimlerinden sonra, bir şehir meselesi haline gelen EXPO alanının değerlendirilmesini, şehrimize, şehir turizmine katılmasını istiyoruz. 1.121 dekarlık alanı sizlerin desteği ile daha verimli kullanılması için çalışmaya hazırız.”

Ayşegül Şahin

Alanya’nın talepleri artık Ekonomi Bakanı Mehmet Şimşek’te Alanya’nın talepleri artık Ekonomi Bakanı Mehmet Şimşek’te